"זעזוע ומחאה חריפה" / הזעזוע של גליס

    ישראל גליס 3 Comment on "זעזוע ומחאה חריפה" / הזעזוע של גליס
    15:28
    08.05.24
    חדשות קול חי No Comments on נפטר מפצעיו לוחם הימ"מ שנפצע בפעילות בטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "זעזוע ומחאה חריפה", זו הכותרת המופיע ביום שלישי בעיתון שממלא את כל תיבות הדואר, הכניסות לבניינים ואפילו חלקים מפחי הזבל..

    כשהייתי צעיר הייתה חלוקה מתי זה זעזוע מתי זה מחאה ומתי זה חריפה… הפעם זה הכל ביחד.

    אינני יודע מי עומד מאחורי הישיבה החדשה הזאת ומה תפקידה, אין לי מושג אם יש בה תועלת, אני לא יודע מה דעתם של גדולי ישראל על כך, ואיש לא הבטיח לי שזה באמת יציל את הצעירים שקשה להם ללמוד בישיבה והם נפלטים לרחוב, יתכן גם שזה הנפת גרזן על עולם הישיבות.

    מה שאני יודע זה מי עומד מאחורי הזעזוע והמחאה החריפה ומי הם המנסים לחמם את האווירה. אותם אנשים בימים אלו בניהם ובני משפחותיהם נחים בהבין הזמנים ויש מהם המחליפים אוירה בקמפים ישיבתיים שזה כשלעצמו מבורך.

    אבל קחו לדוגמה את הישיבה הבני ברקית שהחליטה להחדיר לבחורים יראת שמים ומהצד ללמוד את דרכי הפוליטיקה הישראלית, ולכן החליטו להביא חברי כנסת להסביר להם מדיניות חוץ ובטחון והמאבק בכנסת לטובת עולם הישיבות.

    יש שיאמרו שזה טוב, לדעתי זה חרפה ובושה, זעזוע ומחאה חריפה.

    בני ישיבה ששואלים שאלות לעניין, חלקם גם יודעים לצטט את הרדיו והעיתונות החילונית שאמרו כך וכך, ובאו נזכור שהם לא לומדים בישיבה שהעיתון הנכבד (זה מהתיבות, הכניסות והפחים) כתב זעזוע ומחאה אלא בישיבה קדושה.

    ישנם עוד כמה כאלו ישיבות המזמנים מומחים עם כיפה בקצה המצח שיסבירו להם מה קרה במלחמה ומה יהיה בהמשך.

    אז אני רק שואל שאלה: האם עדיף ללמוד בישיבה שמדברים שם על מחבלים ושונאים או בישיבה ששם יש סיכוי שבן התורה ילמד בשמחה באהבה אמיתית עם כבוד ודרך ארץ לראשי הישיבה.

    ועוד שאלה לי: למה לא להביא מומחים היסטוריים של עם ישראל?

    כמה מבני הישיבה שהתחממו לאורם של חברי הכנסת יודעים מי זה הריטב"א או הרשב"א? באיזה תקופה חי הקצות החושן? ומה הקרבה המשפחתית שלו לנתיבות המשפט? מי הוא השיטה מקובצת? כל אלו הם נושאים שהם מתעסקים איתם כל השנה.

    ולסיום סיפור. כשאבי ז"ל הוציא את סדרת הספרים "אנציקלופדיה לתולדות חכמי ארץ ישראל" הוא אמר לי שהוא הולך להביא את הספרים למרן הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל. שאלתי את אבא למה להטריד את הרב, הרי הוא עסוק בענייני הלכה ותלמוד מה לו ולסיפורים? אבל אבי התעקש והלכתי איתו.

    כאשר התקבלנו בביתו אמר אבי להגאון הגרש"ז 'בני אמר שאני מטריד אותך עם ספרי היסטוריה'. הגאון לקח את ידי והסביר לי: 'כשאני לומד ומעיין בספרים אני חייב לדעת מתי חי רבי שלמה סוזין או רבי חי עמנואל ריקי ומה הקשר שלו לאור החיים הקדוש. מי היה רבי עובדיה מברטנורא ברבי אברהם ומי היה רבי עובדיה ב"ר זכריה מברטנורא. איך אדע מבלי לעיין בספרים האלו'? תמה הגאון.

    אז כן. גם לי יש זעזוע ומחאה חריפה מאד על הזמנת גורמים חיצונים להיכלי התורה. עשו את העיקר עיקר והשאירו את ילדנו בנווה צוף הגמרא ומפרשיה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      צריך להשים את הדברים בפרופורציה: את המלחמה על הבחוץ – נלחמים בחוצות! אבל את המלחמה בפנים – אין שום צורך שבעולם להוציא החוצה – שם יש טקטיקה אחרת!!!!! יש הרבה בעיות אצלינו בפנים – אבל זה לא הדרך – כי זה גם לא יעזור – בדבר פנימי המלחמה היא גם בדרך פנימית יותר ותועלתית!!! והמשכיל יבין!!!! נא להעביר זאת להר' ישראל גליס!!!

    2. 2

      כל מה שישראל אומר צריך לעשות הפוך ממנו